Home Rooms and services Photoes Contacts












Українська мова      Русский язык      English

About Bila Tserkva city

Bila Tserkva is the economic and cultural centre of Kyiv region as well as climatic health resort and spa, located in 80 kilometers to the south from Kyiv on the Ros river.
The city was founded in 1032 by Kyiv Prince Yaroslav Mudry. The first name of the city was Yuriiv (from the orthodox name of Yaroslav Mudry — Yurii given him at christening).
Yuriiv was the one of the cities-fortresses entered into the Poroska defence line that was built for Kyiv princedom defence from steppe nomad invasions.
The city was destroyed in 1240 during mongol-tatar invasion. Only ruins of the church remained after that. Nearly the ruins the new city was restored to life.
History of bila Tserkva in details...

Bila Tserkva today is the important road junction.
There is the motor highway Saint-Petersburg passing by the city.
The railway line Kyiv - Myronivka is crossing the city.
Population in 2013: 210,8 thousand people.
Bila Tsekva main districts: Levanevsky massyv, Pischany massyv, Taraschansky massyv, Pionerska district, DNS district, Zarichchia (part of the city on the other side of the river), Zaliznychne (railway) village, Vokzalna, Centre, Pavlichenko massyv, the former cantonment Gayok.
Two rivers are crossing the city: Ros (346 km long) and Protoka (59 km long).
There is the deposit of mineral radon water in Bila Tserkva.

Places of interest:

  • Park complex «Olexandria»
  • Classical Saint John the Baptist Roman Catholic church (1812) located on the Zamkova Hora at the place of "bila tserkva" (white church) that gave the name of the city.
  • The local history museum
  • Warehouse, end of XVIII — beginning of XIX century (62, Olexandriisky boulevard)
  • Post station, 1825—1831 (Olexandriisky boulevard, 41 and 45)
  • Trade lines (BRUM), 1809—1814 (Torhivelna Ploscha)
  • Winter Palace, 1796 (7, Olexandriisky boulevard)
  • Mykolaivska church, 1706—1852 (10, Gagarina street)
  • St. Preobrazhensky Cathedral, 1833—1839 (10, Gagarina street)
  • St. Maria Magdalyna Church, XVIII century (11/16, Shkilna street)


  • Useful references:

  • Kyiv Academic music and drama theatre P.К.Saksaganskoho
  • Olexander Dovzhenko Cinema
  • Organ and Chamber Music Hall
  • The official site of Bila Tserkva
  • The information site of Bila Tserkva
  • The oinformation portal of Bila Tserkva
  • The city forum
  • Catalogue of the sites
  • Web data directory of the city
  • Olexandria dendro park


    "Олександрія" — державний дендропарк Національної Академії наук України в м. Біла Церква.
    Пам'ятник садово-паркового мистецтва.
    Один з найбільших парків Східної Європи.
    Час заснування - 1793 р.
    Унікальність: колекційний фонд дендропарку - 2500 видів, форм та сортів рослин.
    Фотографії

    Історія створення

    У 1774 році польський король Август Станіслав Понятовський отримує в довічне володіння від Речі Посполитої тоді дуже багате на Україні Білоцерківське староство, яке 13 грудня того ж року передає разом із будівлями у Варшаві великому коронному гетьману Польщі Францишеку Ксаверію Браницькому в нагороду за придушення низки селянсько-козацьких повстань — Коліївщини.
    В його нові володіння увійшли також місто Біла Церква та Ставище, 134 села з населенням більше 40 тисяч чоловік.
    З тих пір Біла Церква стає приватною власністю графів Браницьких.
    У 1781 році в Санкт-Петербурзі гетьман вступив в шлюб з любимою камер-фрейліною імператриці Єкатерини ІІ, небогою Світлійшого князя Григорія Потьомкіна, Олександрою Василівною Енгельгардт.
    Зиму Браницькі проводили при дворі Єкатерини ІІ в Петербурзі, а на літо переїзжали у свій маєток в Україні, частіше всього в Білу Церкву.
    У 1784 році О.В.Браницька отримала цей маєток в подарунок від чоловіка та розпочала приводити його до ладу.
    Парки європейських столиць, де вона неодноразово була, надихнули Олександру Браницьку на створення не меньш вишуканого парку в своїй головній резиденції.
    Вона зупинилась на ділянці старої діброви в західному напрямку, в 3 км від Білої Церкви, в урочищі Гайок.
    Назву парку дала на свою честь — «Олександрія».
    Браницька вирішила присвятити будівництво майбутнього парку пам'яті Г.Потьомкіна, а також побудувати в парку його мавзолей.
    Але після смерті Єкатерини ІІ, російській трон успадкував Павло І, який вкрай негативно ставився до всього, що було пов'язано з іменем князя Таврічеського.
    Тому графиня була примушена відмовитись від будивництва мавзолею.
    Для будівництва парку з Європи були запрошені спеціалісти з садово-паркового мистицтва.
    Автором генерального плану забудови парку став відомий французський архітектор Мюффо.
    Пізніше в парку працювали архітектори та садівники Ботані, Станге, Бартецький, Вітт, Енс, які втілили в життя проект генерального плану та заклали основу паркових композицій, використовуючи існуючий лісостеповий ландшафт і природні для діброви насадження.
    Парк було прикрашено Малою та Великою галявинами з архітектурними спорудами поблизу: Колонада «Ехо», «Китайський місток», «Руїни», «Арочний місток», «Острів Марії», «Острів Роз», різні види фонтанів, водопадів та малі архитектурні форми.
    Разом з галявинами та дібровою, ставками та річкою Рось вони створили чудовий парковий ансамбль, який вважається одним з найкращих не тільки в Україні, але й у Європі. Алеї парку були прикрашені бронзовими та мармуровими скульптурами, вазами.

    Графік роботи: з 9:00 до 17:00

    Вартість входу :
    • дорослі - 10 грн.
    • школярі, студенти - 5 грн.
    • пенсіонери у вихідні дні та свята - 1 грн.
    • пенсіонери, ветерани Великої Вітчизняної війни, учасники бойових дій, інваліди I та II груп, військовослужбовці строкової служби, діти дошкільного віку, діти-сироти - безкоштовно.
           
      "Vizit" Hotel address:
    65А, Ivana Mazepy (former name - Schorsa) street
    Bila Tserkva
    Kyiv region
    09100
      Contacts:
    tel/fax: +3804563 61311
    mobile : +38050 2747086
    e-mail : info@vizit-hotel.com.ua
      Our partners:
     
      Stable energy technologies